Bezpłatne reklamy w Google – Ad Grants

Wszystkie wpisy
Darmowe reklamy w Google
Autor wpisu: Agnieszka Hyjek Kategoria: Marketing internetowy Komentarze: 2 komentarze

Czas czytania: 4 minut
5
(10)

Darmowe reklamy w Google – czyli jak reklamować się za darmo

Google docenia wszelkie działania bezinteresowne na rzecz osób lub zwierząt będących w potrzebie i nie mających możliwości we własnym zakresie sobie poradzić.

W jaki sposób Google pomaga organizacjom non profit?

Konkretnie mamy tutaj na myśli fundacje oraz niezależne stowarzyszenia charytatywne oraz wolontariackie. Jeżeli posiadasz taką organizację pozarządową, a jej głównym celem nie jest zysk, ale służba nieodpłatna na rzecz ludzi lub zwierząt, możesz skorzystać z bezpłatnej kampanii reklamowej Google Ads.

Korzystanie z Google Ads Grants jest zatem bardzo atrakcyjne z punktu widzenia organizacji non profit. Jeżeli masz taką organizację i posiadasz stronę internetową, którą pozycjonujesz to ADS może Ci pomóc zdobyć jeszcze większą widoczność w wynikach wyszukiwania.

Co to jest Google Ad Grants?

Jest to dokładnie możliwość zamieszczania swoich reklam w internecie całkowicie za darmo przez organizacje non-profit. Ponieważ jednak, są to reklamy całkiem darmowe, to abyś mógł skorzystać z możliwości zamieszczenia takich reklam musisz spełnić szereg wymagań konkretnie zawartych w zasadach programu Google.

Warto, abyś wiedział, że w ramach programu Google Ad Grants Twoja fundacja otrzymuje miesięcznie 40 000 złotych do wykorzystania w ciągu miesiąca na reklamy. W chwili w której ktoś kliknie w Twoją reklamę zostaje pobierana opłata. Ile wynosi koszt takiego kliknięcia w reklamę? Dla organizacji non-profit będzie to niecałe 5 zł.

Jak skorzystać z Google Ad Grants?

Jeżeli jesteś ciekawy czy spełniasz wszystkie kryteria to koniecznie prześledź poniższe punkty:

• Krajowy rejestr sądowy – przede wszystkim Twoja organizacja non profit musi widnieć w tym rejestrze
• Jawne sprawozdania z prowadzenia działalności charytatywnej – takie sprawozdania musisz publikować co najmniej raz do roku
• Domena oraz strona internetowa – Twoja organizacja musi posiadać swoją domenę ze stroną internetową, która będzie przedmiotem reklamy Google Ad Grants
• Charakterystyka organizacji non profit – taka wyczerpująca i dokładna charakterystyka zawierająca informacje dotyczące wszelkich działań oraz celów tej organizacji musi się znajdować na Twojej stronie internetowej. Dobrze, abyś zawarł w tym opisie jak najwięcej słów kluczowych oraz pamiętał aby nie dodawać szkodliwych linków.
• Zabezpieczenie domeny
• Brak natarczywych reklam – pamiętaj, że Twoja strona internetowa musi pokazywać, że organizacja nie jest komercyjna.

Jak założyć konto w Google Ad Grants?

Jesteś już zdecydowany i chcesz skorzystać z możliwości jakie niesie za sobą posiadanie konta w Google Ad Grants? Teraz zapewne zastanawiasz się jak to zrobić. Postępuj wg. poniższych etapów, a szybko zostaniesz użytkownikiem Google Ad Grants:

• Zaloguj się w Google for Nonprofits
• Kliknij przycisk “Rozpocznij” w sekcji Google Ad Grants
• wpisz adres strony internetowej Twojej organizacji
• kliknij “Prześlij witrynę” – Google musi sprawdzić czy jest ona bezpieczna
• kliknij link do formularza kwalifikacji do programu Google Ad Grants i wypełnij test
• otwórz stronę Google for Nonprofits i kliknij “Rozpocznij” w sekcji Google Ad Grants
• kliknij w potwierdzenie wypełnienia formularza kwalifikacji
• kliknij “prześlij prośbę o aktywację”

Nie przejmuj się, jeśli przesłałeś prośbę o aktywację i nic się nie dzieje, ponieważ takie oczekiwanie na odpowiedź od Google może trwać nawet 3 dni. Odpowiedź z dalszymi instrukcjami otrzymasz w wiadomości mailowej na adres e-mail, który wcześniej podałeś Google przy zakładaniu konta.

Jakie korzyści daje Google Ad Grants?

Jeśli posiadasz organizację non profit, ale nie jesteś pewien czy warto skorzystać z Google Ad Grants to już rozwiejemy Twoje wątpliwości.

Zwiększenie zasięgów strony internetowej

Każda organizacja non profit niesie ze sobą ważny cel w którym została powołana. Ciężko jednak będzie jej ten cel osiągnąć bez odpowiedniego rozgłosu. Jeżeli ludzie nie będą świadomi istnienia takiej organizacji to niestety nie będą mieli też szansy zaangażowania się w pomoc dla niej lub odebranie wsparcia jakie ona ze sobą niesie.

Dlatego właśnie posiadając organizację non profit warto skorzystać z Google Ad Grants, ponieważ daje to możliwość reklamowania strony internetowej należącej do tej organizacji w wyszukiwarce Google całkowicie bezpłatnie. Taka kampania reklamowa w Google to ogromna szansa na pokazanie swojego istnienia oraz podzielenie się ze światem swoją misją.

Warto abyś wiedział, że reklamy Google Ad Grants pojawiają się bardzo często w wyszukiwarce, ale także na wszelkich stronach internetowych, które są dopasowane swoim zakresem działań oraz celów do organizacji non profit tam reklamowanej.

Jakie działania możesz podejmować dzięki Google Ad Grants?

• pomaganie swoim podopiecznym
• pozyskiwanie darczyńców i ofiarodawców
• reklamowanie wszelkich inicjatyw
• rekrutowanie wolontariuszy
• realizowanie ciekawych projektów

Czego wymaga Google Ad Grants, aby utrzymać konto?

Jeżeli już jesteś posiadaczem konta w Google Ad Grants to musisz pamiętać o tym, że abyś utrzymał konto musisz bezustannie spełniać pewne warunki, które wyznaczył ku temu Google.

Przynajmniej dwie aktywne grupy reklam

Utrzymanie co najmniej dwóch aktywnych grup reklam to wymóg, który musisz spełniać, aby móc cieszyć się posiadaniem konta w Google Ad Grants.

Z kolei Twoje reklamy muszą spełniać pewne wymagania. Ważne jest, aby charakteryzowały się merytoryczną treścią i zawierały dużo słów kluczowych.

W tym miejscu warto zaznaczyć rangę pozycjonowania stron internetowych, które ma za zadanie sprawić, że Twoja strona internetowa będzie znajdowała się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Jeżeli połączysz możliwości jakie niesie ze sobą posiadanie konta w Google Ad Grants z długotrwałym pozycjonowaniem strony internetowej to osiągniesz bardzo zadowalające wyniki.

Współczynnik klikalności – CTR

Kolejnym wymogiem od Google w ramach usług dla członków Google Ad Grants jest utrzymanie odpowiedniego poziomu współczynnika klikalności dla twojej opublikowanej już reklamy tekstowej. Współczynnik ten powinien być co najmniej równy 5%. Co w  przypadku, jeśli przytrafi Ci się sytuacja w której współczynnik ten będzie na niższym poziomie? Nie martw się w takiej sytuacji masz jeszcze dwa miesiące na popracowaniem nad nim.

Tak więc jest kilka wymogów, które musisz spełnić i kontrolować podczas korzystania z możliwości jakie daje Google Ad Grants, jednak biorąc pod uwagę korzyści jakie płyną z bycia członkiem tego programu na pewno warto nad nimi popracować.

Jak poprawić CTR?

Ważna kwestią w sprawie poprawienia współczynnika klikalności jest dopasowanie kierowania geograficznego. Od takiego dopasowania zależy umiejscowienie Twoich reklam. Jeżeli zatem chcesz zwiększyć CTR ustaw na swoim koncie reklamowym Google Ad Grants lokalizację skierowaną na teren na którym taka reklama ma być wyświetlana.

Ważne, abyś dbał z zaangażowaniem o swoje reklamy i na bieżąco utrzymywał wysoką jakość reklam, a szczególnie treści jakie ze sobą niosą oraz cyklicznie sprawdzał trendy W Google Ad Grants. Takie postępowanie z pewnością doprowadzi Cię do wymarzonego sukcesu w tej sferze.

Jak oceniasz nasz artykuł?

Kliknij gwiazdki aby ocenić!

5/5 na podstawie 10 głosów

Jak na razie brak ocen! Bądź pierwszym, który oceni ten artykuł.

Udostępnij artykuł

Komentarze (2)

  • Mirabel111 Odpowiedz

    Czy jako agencja pomagacie uruchomić taką bezpłatną reklamę w google?

    9 maja, 2023 o godz. 09:18
    • Agnieszka Hyjek Odpowiedz

      Oczywiście, uruchamiamy i prowadzimy takie kampanie reklamowe dla swoich klientów. Zapraszamy do kontaktu mailowego: kontakt@agencjaweb.pl lub telefonicznego: +48 570 915 252 – w celu ustalenia szczegółów.

      9 maja, 2023 o godz. 14:13

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wszystkie wpisy

Skontaktuj się z nami już teraz!

Nie zwlekaj dłużej, napisz do nas i zwiększ swoją widoczność w internecie.

    Spodobał Ci się nasz artykuł?
    Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
    Spodobał Ci się nasz artykuł?
    Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco!